1. Home
  2. Nieuws
  3. Umbrië en Marokko winnende reizen in toerisme-finales

Umbrië en Marokko winnende reizen in toerisme-finales

In finales van de projecten Incentive & Event Travel en Touroperating in het Fox Theater in Hoofddorp namen 23 studenten Internationaal Toeristisch Management het tegen elkaar op in een spannende strijd om de beste reis van 2016-2017. De winst voor de eerstejaarsstudenten ging naar Chantal Janssen, Alexandra Bouman en Zoë de Bruine (Umbrië) en bij de tweedejaarsstudenten naar Sophie Miedema en Claudia Fronen (Marokko). Zij mogen hun koffers pakken en hun eigen reis zelf beleven!

23 finalisten, 10 reizen en 2 winnaars

De finale op maandag 8 mei in Hoofddorp was de afsluiting van het Project Incentive & Event Travel voor de eerstejaars toerisme-studenten en van het project Touroperating voor de tweedejaars toerisme-studenten van alle Tio-vestigingen. De finalisten hadden de lat hoog gelegd en wisten tijdens professionele presentaties in het Engels stuk voor stuk originele en inspirerende reizen te presenteren. Terwijl het publiek weg kon dromen bij de exotische en zonnige bestemmingen, lag de jury een zware taak te wachten: zij moesten de studenten beoordelen op hun reis én presentatie.

De vierkoppige jury bestond uit bekende namen uit de reiswereld die de studenten van de beste feedback en adviezen konden voorzien. Chairman Tom van Apeldoorn, eigenaar van TravMedia Company, praatte de dag aan elkaar.

Op truffeltocht in Umbrië

’s Ochtends mochten de eerstejaarsstudenten Internationaal Toeristisch Management aftrappen en werden er vijf indrukwekkende Incentive Reizen, groepsreizen met zakelijke deelnemers, aan het publiek gepresenteerd: Marrakech, Sorrento, St. Petersburg, Frankrijk en Umbrië. De studenten kregen hiervoor een budget van duizend euro per persoon. De reis naar Umbrië, die o.a. een bezoek aan een wijngaard, het maken van bonbons en het zoeken van truffels op het programma had staan, werd door de jury als beste bevonden.

Jurylid Yolanda Logt, Manager ATPI Corporate Events and Select Travel, prees vooral de nieuwe opkomende bestemming en het gebruik van storytelling van de drie dames van Tio Amsterdam. Winnares Chantal: “Ik ben zo blij! Ik had natuurlijk wel gehoopt dat we zouden winnen, maar had het echt niet verwacht.” Alexandra vult enthousiast aan: “Ik had het ook niet verwacht. Het niveau lag hoog, en het waren zullke verschillende reizen. Maar super leuk. Ik ben heel blij!”

Machtig Marokko

’s Middags mochten de tweedejaarsstudenten Internationaal Toeristisch Management de strijd met elkaar aangaan en lag het niveau zo mogelijk nog hoger. Zij moesten namelijk een 15-daagse reis ontwikkelen waarbij werkelijk alles verantwoord moest worden: van de doelgroepkeuze tot het marketingbudget en van duurzaamheid tot de originaliteit van de activiteiten. Jurylid Paul van Laarhoven, Business Unit Manager bij De Jong Intra Vakanties, was onder de indruk van het hoge niveau van de reizen met de bestemmingen India, Marokko, Florida, Panama en China.

Na een lang juryberaad werd de uitslag bekend gemaakt: Sophie en Claudia van de Tio Utrecht wonnen de Touroperatingfinale met hun reis naar Marokko. Zij hadden een unieke reis samengesteld gericht op alleenstaande vaders met kinderen. Dolblij waren ze toen ze hoorden dat ze gewonnen hadden. Sophie: “Alle reizen waren erorm verschillend, maar allemaal erg goed. Het niveau lag hoog. Ik denk dat wij ons hebben kunnen onderscheiden met een uniek concept, en omdat we het echt hebben bekeken vanuit de doelgroep. Heel gaaf dat we gewonnen hebben!”