1. Home
  2. Nieuws
  3. Hoog niveau tijdens spannende finale Salesweek

Hoog niveau tijdens spannende finale Salesweek

Het ging er fanatiek aan toe tijdens de finale van de Salesweek. In Kinepolis Jaarbeurs Utrecht pitchten en debatteerden de studenten op het scherpst van de snede. De lat lag hoog en de jury was onder de indruk! Amber Borchert (beste pitcher), Eveline Daeter (beste verkoper) en Puck van de Poll (beste debatteerder) gingen uiteindelijk met de winst naar huis.

Slotstuk van de Salesweek

De spannende finale vandaag was het slotstuk van de Salesweek. De pitch-, debatteer- en salesfinalisten van alle vijf de Tio-vestigingen bonden de strijd met elkaar aan en lieten stuk voor stuk een knap staaltje sales zien. Hoe zij dat deden? De pitchfinalisten kregen één minuut om de jury met een strakke pitch te overtuigen, de debatteerfinalisten gingen in een gezamenlijk (lagerhuis)debat de strijd met elkaar aan en de salesfinalisten streden achter gesloten deuren, tijdens flitsende verkoopgesprekken, om de winst.

Leren pitchen als een pro

Om dit niveau te behalen is deze projectweek hard gewerkt door de studenten van de opleidingen Commerciële Economie en Ondernemerschap, International Business Management en Commercieel Business Management. Tijdens inspirerende en praktische trainingen kwamen alle facetten van het salesvak voorbij.

Jury onder de indruk

De jury, bestaande uit professionals uit het vakgebied, was onder de indruk van het niveau van de studenten. Over het salesonderdeel van de finale: “Het was echt een close call, we zagen zo veel talent! Geweldig om te zien wat de studenten kunnen bereiken en hoeveel ze kunnen leren als ze een volle week met sales bezig zijn.”

En de winnaars zijn...

Ondanks het hoge niveau kon er, op ieder onderdeel, maar één winnaar zijn. Amber Borchert (Businessstudente, Amsterdam) werd beste pitcher, Puck van de Poll (Businessstudente, Rotterdam) bleek de beste debatteerder en Eveline Daeter (Businessstudente, Rotterdam) ging naar huis als beste verkoper.

“Zo gaaf dat ik gewonnen heb!”, zegt winnares Eveline na afloop. “Sales is echt mijn straatje, maar het niveau van de andere finalisten was heel hoog. Dat ik zou winnen had ik dus ook niet verwacht. Ik heb veel geleerd deze Salesweek. Ik vond het heel bijzonder; ik heb echt het beste uit mezelf kunnen halen!”

Meer over:

Commerciële Economie & Ondernemerschap
International Business Management
Commercieel Business Management