1. Home
  2. Nieuws
  3. Studenten presenteren unieke horeca-concepten

Studenten presenteren unieke horeca-concepten

Digitale applausjes vliegen je om de oren tijdens de online finale Food & Beverage Management. Tio’s tweedejaarsstudenten Hotel- en Eventmanagement hebben het hele jaar hard aan hun concepten gewerkt, en dat is te zien! Maar welke vestiging presenteert het beste plan?

‘Geweldig hoe studenten kennis bundelen’

Voor het project Food & Beverage Management gaan studenten aan de slag met een ondernemersplan voor een nieuwe horecaonderneming. Ze denken na over de onderneming zelf, de marketing, het operationele stuk én het financiële plaatje. “In dit project komen veel disciplines samen om een creatief en financieel onderbouwd ondernemersplan tot stand te brengen. Geweldig om te zien hoe studenten deze kennis bundelen en zich ieder jaar weer inleven in de materie!” vertelt docent Ron de Jong enthousiast.

Speeddaten, vliegen en special effects

Elke Tio-vestiging heeft één team gekozen om de eer te verdedigen tijdens de finale. Zo presenteert team Utrecht een restaurant in een Boeing 747, gaat team Hengelo voor een visrestaurant in oceaanstijl, focust team Eindhoven op de gastbeleving met een restaurant vol special effects en gaan team Rotterdam en Amsterdam voor de singles met een speeddaterestaurant (Rotterdam) en een restaurant waar singles van tevoren eten kunnen bestellen en ter plekke met elkaar kunnen opeten (Amsterdam).

Uitdagend en leerzaam

“Ik vind het een erg leerzaam project”, vertelt Hengelose student Myrco von Brucken Fock. “Dat komt ook doordat het project verdeeld is over een heel studiejaar, met een verdeling van vier deelonderwerpen. Hierdoor krijg je wat meer diepgang per deel.” Ook Eindhovense studente Albertine is enthousiast over het project: “De lessen waren erg interessant en inspirerend, en we werden echt uitgedaagd om out of the box te denken en echt te ondernemen.”

Daten bij Deten

De jury gaat in beraad…na twintig minuten duimen is daar dan uiteindelijk de unaniem verkozen winnaar: Deten van Tio Rotterdam! In hun restaurant zijn singles, maar ook stellen en oudere mensen welkom om met elkaar cocktails te drinken en een hapje te eten, met bij elke gang nieuwe mensen om te leren kennen. Winnende studenten Davey Hogerwerf en Melvin de Boom zijn even sprakeloos dat ze hebben gewonnen: “We zijn erg blij, ik weet even niet wat ik moet zeggen! We vonden de andere finalisten ook erg goed, dus ook dikke credits voor de rest!” Van de prijs van € 500,- gaan ze nog meer inspiratie opdoen: “Zodra de horeca weer open is gaan we onze prijs waarschijnlijk spenderen in een sterrenzaak,” aldus Melvin. Sounds like a plan!

Myrco von Brucken Fock en Jonathan Kuipers van Tio Hengelo eindigen op de tweede plaats met hun visrestaurant in oceanische sferen, en de derde prijs gaat naar Albertine Kolbach en Rosalie Vleeshouwers van Tio Eindhoven met ‘The Senses’ vol spectaculaire verrassingseffecten. Tijd om te proosten!