1. Home
  2. Nieuws
  3. Accountmanager loopt New York marathon voor KiKa

Accounttmanager loopt New York marathon voor KiKa

Oud-student Stefan Krams is naast zijn baan als accountmanager bij Hart van Holland fanatiek bezig voor het goede doel. “Ik probeer elk jaar wat voor het goede doel te doen. Dit jaar is het de Run for KiKa Marathon van New York."

Accountmanager: wensen klant

Na zijn studie Hotel- en Eventmanagement heeft Stefan een tijd in Curaçao gewerkt en is hij uiteindelijk terecht gekomen bij evenementenlocatie Hart van Holland in Nijkerk. Als accountmanager bespreekt Stefan met de klant hoe het evenement eruit moet komen te zien en de eventmanager regelt het vanaf daar. Hij is dus vooral bezig met de wensen van de klant en de voorbereiding.

Geld ophalen via eigen boek

Dat hij het liefste werkt met mensen is geen verrassing aangezien hij in zijn vrije tijd zoveel doet voor het goede doel. Om mee te doen aan de Run for KiKa in New York moet je minimaal 5750 euro aan sponsorgeld hebben opgehaald.  
“Ik ben niet iemand die geld vraagt aan mensen om de marathon te kunnen lopen, dat vind ik vervelend. Daarom probeerde ik een manier te vinden om geld op te kunnen halen en tegelijkertijd de mensen er iets voor terug te kunnen geven. Zo heb ik nu een boek geschreven: ‘Mama word ik een ster?’.” 

Crowdfunding

Het boek gaat over een meisje van zes dat ongeneeslijk ziek is. “Ze ligt in het ziekenhuis en haar moeder bedenkt een wereld van sterrenvriendjes om haar gerust te stellen. Het is eigenlijk het verhaal wat iedere ouder aan zijn of haar kind vertelt op het moment dat er iemand overlijdt, maar dan nu uitgetekend en beschreven in dit boekje. Om dit boek te kunnen bekostigen heb ik een crowdfundingactie opgezet. Daarvan heb ik het boek kunnen laten drukken en nu verkoop ik de exemplaren voor 10 euro per stuk. Hiermee hoop ik meer dan het minimumbedrag voor deelname aan de marathon op te brengen.”   

Goede doelen

Zijn fascinatie met goede doelen is begonnen op de middelbare school. “Het broertje van een jongen uit onze klas overleed aan lymfklierkanker. Voor ons profielwerkstuk hebben we toen een loterij gehouden voor het goede doel. Leerlingen van de school mochten lootjes verkopen en we hoopten dat er tweehonderd verkocht zouden worden. Ze waren echter zo enthousiast dat er uiteindelijk 6- of 7000 lootjes zijn verkocht à één euro per stuk. Dat gaf zo’n enorme kick, dat ik mijzelf afvroeg of ik dat niet vaker wilde doen. Toen besloot ik de evenementenkant op te gaan en het triggert me altijd nog om iets voor goede doelen te doen.”

Volg Stefan op LinkedIn

Lees meer over: manager