1. Home
  2. Nieuws
  3. “Ik wist gelijk dat ik op Tio wilde studeren”

“Ik wist gelijk dat ik op Tio wilde studeren”

Wat doe je, als je geïnteresseerd bent in bedrijfskunde, je het liefst op de internationale markt richt en dan ook nog graag praktijkervaring opdoet? Femke Muis wist het wel: zij begon vorig jaar met de hbo-opleiding International Business Management op Tio Rotterdam. “Als Tio-student heb je na je studie meer kansen.”

International Business Management studeren aan Tio

Eerstejaarsstudente Femke vond bij Tio wat ze zocht. Enthousiast vertelt ze: “Ik wilde bedrijfskunde studeren, maar vond dat te algemeen. Ik ben specifiek geïnteresseerd in de internationale kant. International Business Management sluit dus goed aan bij mijn interesses.” Op de open dag in Rotterdam was ze gelijk overtuigd. “Ik wist gelijk dat ik hier wilde studeren. Het voelde gewoon goed.”

Studeren met vele extra’s

Inmiddels zit haar eerste jaar er alweer bijna op. Femke volgt haar studie nog altijd met veel plezier. “Het bevalt goed, ik vind het heel leuk om te doen! Je leert veel hier. De docenten komen echt uit de praktijk. Daarnaast worden er boeiende gastcolleges georganiseerd en hebben we leerzame projecten. En we mogen ieder jaar naar het buitenland.”

Van theorie naar praktijk

Dankzij de projecten op de opleiding doet Femke, naast de theorie, veel praktijkervaring op. Daarnaast loopt ze deze zomer stage. “Bij Gazelle in Amersfoort”, vertelt ze. “Het bekende fietsenmerk inderdaad. Ik loop drie dagen per week mee met de manager, mag echt meedraaien in het bedrijf. Twee dagen per week werk ik op de marketingafdeling.”
Alle praktijkervaring die Femke opdoet tijdens haar studie, komt haar later goed van pas. Ze wil namelijk haar eigen bedrijf starten. “Over tien jaar heb ik hopelijk een eigen bedrijf. Ik zou het leuk vinden om met dat bedrijf iets voor kinderen te kunnen betekenen”, vertelt ze. Aan haar ambities zal het in ieder geval niet liggen. “Als Tio-student heb je later ook gewoon meer kansen!”

Volg Femke op LinkedIn