1. Home
  2. Nieuws
  3. Van business-student naar succesvol Strategic Marketeer

Van business-student naar succesvol Strategic Marketeer

Hij ontwikkelt en implementeert marketingcampagnes, adviseert managers en directie op het gebied van marketing en communicatie en organiseert (internationale) beurzen en events. En dat terwijl Wessel Heikens twee jaar geleden nog International Business Management aan Tio studeerde. Zo snel kan het dus gaan.

Aan de slag bij ‘platform engineer’

In 2015 haalde Wessel, als eerste lichting afgestudeerden van de opleiding International Business Management, zijn diploma aan Tio Amsterdam. Inmiddels werkt hij als Strategic Marketeer bij TJIP in Delft. Wessel: “TJIP is een ‘platform engineer’, gespecialiseerd in het bouwen van end-to-end softwareplatforms voor bedrijven binnen de bancaire en hypothecaire sector. Daarnaast is TJIP een ‘platform investor’, wat betekent dat wij andere platforms overnemen, verbeteren en exploiteren.” 

Strategisch en operationeel

Wessel is strategisch en operationeel een belangrijke schakel binnen de organisatie. “Ik ben verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van marketing- en communicatieactiviteiten. Ik adviseer salesmanagers, productmanagers en de directie over marketing en communicatie. Verder bedenk, ontwikkel en implementeer ik campagnes.”

Styling, propositie, verdienmodellen

Hij vervolgt: “Verder organiseer ik (internationale) beurzen en events, ben ik verantwoordelijk voor het bepalen en bewaken van de corporate identity en stuur ik derden aan. Leuke projecten zijn de overnames; je denkt dan mee over de nieuwe styling, propositie en vaak ook verdienmodellen. Je doet dit samen met een team van strategen en een aantal externe partijen, waarbij jij fungeert als 'spin in het web’ om alles in goede banen te leiden.” 

Marketing in de praktijk

Wessels functie als Strategic Marketeer sluit goed aan bij zijn opleiding International Business Management. Wessel: “Je merkt dat je in het begin veel hebt aan de combinatie tussen de praktische ervaring en theoretische kennis van Tio. Door er daadwerkelijk mee aan de slag te gaan, leer je pas echt wat marketing betekent en wat de toegevoegde waarde van marketing is voor een commerciële organisatie als TJIP.”

Toekomstplannen

Wessel is ambitieus en kijkt vooruit, maar zit voorlopig nog goed op zijn plek in Delft. “Momenteel bouw ik een mooie commerciële fundering op. In mijn functie heb ik te maken met verschillende facetten van het bedrijf, zowel intern als extern, waardoor ik erachter kom waar mijn passie en talent liggen.”

Volg Wessel op LinkedIn.

Ja, ik accepteer cookies om optimaal van de mogelijkheden van Hogeschool Tio gebruik te kunnen maken. Accepteer cookies