Mitchell Warmerdam studeerde hbo Hotel- en Eventmanagement bij Tio. Inmiddels is hij eigenaar van zijn eigen bedrijf Gymeyes, een sportanalysesysteem, waarmee hij binnenkort ook internationaal gaat. Het leverde hem een plek op in de talenten top 50 van Het Financieele Dagblad.
Met Gymeyes kun je analyseren hoe je training in de sportschool ging. “We installeren camera’s in premium clubs en met één druk op de knop kan de sporter een 360 graden-analyse starten. Na afloop van de training rolt er, door weer één druk op de knop, een overzicht uit van hoe je hebt getraind. Je ziet zo precies hoe je sport en personal trainers kunnen online feedback geven.”
Ambitie: 2500 sportclubs in de VS en Europa
Mitchell begon anderhalf jaar geleden en heeft het product nu een half jaar live, in zo’n vijftig sportscholen. Hij heeft vijf werknemers en met hen wil hij dit jaar de stap maken naar het buitenland.
Mitchell: “Onze ambitie is om met Gymeyes over vijf jaar in zo’n 2500 sportclubs actief te zijn, verdeeld over de Verenigde Staten en Europa. Uiteindelijk bouwen we een volledig geautomatiseerd systeem; iemand komt binnen in de sportschool, logt in door middel van gezichtsherkenning, begint zonder op een knop te drukken aan een oefening en wordt 360 graden opgenomen. Na de oefening kan diegene samen met de trainer de analyse zien en krijgt hij automatisch feedback van het systeem. Bij thuiskomst staat er in de app een volledige review van de oefening klaar, waardoor je de training nog beter kunt doen.”
Top 50 jonge ondernemers
Het mooiste aan zijn werk vindt Mitchell de groei die hij ziet. Het jaar 2018 begon fantastisch voor de ondernemer, want hij stond in de talenten top 50 van Het Financieele Dagblad. Dat is een lijst met jonge ondernemers die het dagblad ‘de leiders van de toekomst’ noemt.
Mitchell: “Onze gebruikers hebben vorig jaar in de vijf maanden dat we live waren zo’n 12.000 video’s gemaakt, ontzettend tof. In het begin zijn we langs sportscholen gegaan en belden we die op. Mensen die zeggen dat cold calling niet werkt hebben het denk ik niet bij het rechte eind. Momenteel gaat de promotie vooral via een video van ons systeem die elke club online zet. Het mes snijdt natuurlijk aan twee kanten: zij trekken er klanten mee en wij net zo goed, want sportscholen houden continu de ontwikkeling van de concurrentie in de gaten.”
Bij Tio ruimte om te ondernemen
Mitchell koos in 2010 voor Tio vanwege de persoonlijke touch. “Ik neem besluiten vooral op gevoel en het pakte goed uit. Het mooiste aan Tio vind ik de ruimte die je krijgt om iets te ondernemen wat helemaal vanuit jezelf komt.”
Zo mocht hij op de locatie in Eindhoven een eigen broodjeszaak starten en startte hij samen met medestudenten een mini-onderneming. Hij leerde het ondernemen dus al vroeg op Tio, iets waar hij bij Gymeyes nog steeds de vruchten van plukt. “Klasgenoten konden daar dan achter de kassa staan en zo wat bijverdienen en ik regelde alles eromheen. Dat kan allemaal bij Tio en dat vind ik heel leuk.”
Volg Mitchell op LinkedIn.